Ärendehantering för överförmyndare

Med vår programvara får handläggare snabbt en överblick över pågående ärenden, huvudmän och ställföreträdare.

Tillgänglig på:

Support

Enkelt att matcha ställföreträdare och huvudmän.

I vår programvara finns flera sätt att söka lämpligt uppdrag för en ställföreträdare eller en lämplig ställföreträdare för en huvudman. Kandidater kan filtreras på fördefinierade kriterier såsom språk, erfarenhet men också visualiseras på en karta utifrån bostadsadress.


”Nu är jag med på hur det fungerar. Tack för suverän support!”

Johan Edström

God man, Bandhagen

100% digitalt

Digitalt hela vägen.

Med Överförmyndarsystemet och Aider finns möjligheten till en helt digital granskningsprocess. Års- och sluträkningar läses in, diarieförs automatiskt utan att manuell registrering krävs. Enskilda verifikat tillgängliggörs i en egen flik och kan hämtas från Aiders databas för detaljerad granskning. Handläggarens kommentarer kan direkt skickas till ställföreträdaren som kan komplettera, förändra eller förtydliga.


”Gemensamt för samhället är att digitaliseringen fortskrider och man riskerar att bli sist på tåget om man inte hänger på. Aider och ÖFS ger oss den möjligheten. Och vi fortsätter gärna att medverka till att utveckla Aider och ÖFS, det tjänar alla på.

Michael Werner

Överförmyndarhandläggare, Örkelljunga kommun

Programvara som tjänst, om så önskas

Vi har kommuner som med egen personal sköter driften av sitt Överförmyndarsystem helt på egen hårdvara. De flesta av våra kunder har dock valt lösningen att nå sitt system från våra servrar. Vi sköter då drift, backup samt uppdateringar. 

Full integration med Microsoft Office 

Överförmyndarsystemet använder Word- och Excel-dokument som mallar för exporter, utskrifter. Detta möjliggör för handläggarna att koppla sina befintliga mallar då t.ex. utskick skall skapas eller statistik skall sammanställas. 

Löpande uppdateringar ingår 

Vi jobbar hela tiden med att göra Överförmyndarsystemet bättre. Allt utvecklingsarbete sker i nära dialog med aktiva användare runt om i landet och alla får alltid tillgång till de senaste uppdateringarna utan kostnad. 

Kopplingar till andra  

Vi nyttjar självklart tjänster från Skatteverket och andra myndigheter för att verifiera och tillgängliggöra relevant data direkt i Överförmyndarsystemet. Vi har också kopplingar till andra leverantörer vi vet att många kommuner samarbetar med, exempelvis Recruto, SelfPoint och Sokigo. 

Egna servrar i Sverige

Då vi står för driften sparas allt på våra egna servrar i Sverige. Vi har ett genomgående högt säkerhetstänk som inte stannar vid vad vi bygger utan även påverkar vilka leverantörer vi har vart att jobba med. 

Säkerhetskopiering

Alla underlag säkerhetskopieras automatiskt för att eliminera risken att lagrad data försvinner eller förstörs. Självklart flyttas också säkerhetskopior “off line” och förvaras på annan plats. Användare kan när som helst och på egen hand exportera all data helt utan kostnad. 

Låt oss berätta mer.

Boka gärna in oss för en digital presentation av våra lösningar och få svar på eventuella frågor. Du kan själv boka en tid som passar dig och dina kollegor. Efter genomgången ger vi er tillgång till vår demomiljö för både Aider och Överförmyndarsystemet så att ni kan upptäcka mer på egen hand. Kostnadsfritt så klart!

Presentationen tar ca. 90 min 

Vi översänder produktblad och dokumentation efter genomförd presentation